Przejdź na stronę https://nasza-rada.pl
Grupa LOCA Sp. z o.o.
ul. Żeromskiego 6, 13-200 Działdowo
NIP: 571-171-80-88
REGON: 380791639
Email: kontakt@nasza-rada.pl
Telefon: 23 696 90 00
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.11.2025 r.
Na potrzeby niniejszego Regulaminu przyjęto następujące definicje poniższych pojęć:
1. Administrator Konta Klienta - placówka oświatowa, w imieniu której działa dyrektor, która zawarła umowę na korzystanie z aplikacji przeznaczonej dla rady rodziców do zarządzania radą rodziców;
2. Adres poczty elektronicznej - adres poczty elektronicznej Klienta oraz Użytkownika wskazany podczas rejestracji, pełniący jednocześnie funkcję loginu;
3. Aplikacja - aplikacja Nasza Rada przeznaczona dla rady rodziców, która ułatwia zarządzanie wszystkimi aspektami działalności organizacji rodzicielskiej oferująca narzędzia do ewidencji wpłat członkowskich, zarządzania składkami dla rodziców, komunikacji z rodzicami oraz prowadzenia ankiet dla rodziców;
4. Hasło - ustalony przez Klienta oraz Użytkownika unikalny ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych umożliwiający dostęp do jego Konta, który powinien być przechowywany w poufności i nie może być udostępniany bez upoważnienia osobom trzecim;
5. Klient - placówka oświatowa, w imieniu której działa dyrektor, która poprzez rejestrację i pełną aktywację Konta udostępnia radzie rodziców aplikację do korzystania i zarządzania funkcjonalnościami aplikacji w zakresie wszystkich aspektów działalności organizacji rodzicielskiej oraz zarządzania Kontem Rady Rodziców w ramach wydzielonego subkonta;
6. Konto Rady Rodziców - subkonto wydzielone w ramach Konta Klienta, dostępne dla rady rodziców po zalogowaniu, za pomocą hasła i loginu, stanowiąca zasób danych wprowadzonych przez radę rodziców i informacje o jej działaniach w aplikacji. Funkcje dostępne na Koncie Rady Rodziców umożliwiają jej swobodne korzystanie z usług dostępnych w aplikacji oferowanych przez Usługodawcę i zarządzanie Kontem Rady Rodziców;
7. Konto Użytkownika - dostępne dla rodzica albo opiekuna prawnego dziecka po zalogowaniu, za pomocą loginu i hasła, stanowiąca zasób danych Użytkownika i informacje o jego działaniach w aplikacji w następstwie dokonanej rejestracji;
8. Login - ustalony przez Klienta oraz Użytkownika indywidualny adres e-mail, używany do komunikacji, wymagany wraz z hasłem do rejestracji oraz korzystania z Konta;
9. Rejestracja - zespół czynności składających się na proces zakładania Konta Klienta oraz Użytkownika, polegających na prawidłowym wypełnieniu elektronicznego formularza dostępnego w aplikacji. W szczególności proces ten polega na wprowadzeniu indywidualnego loginu w postaci adresu e-mail oraz hasła, podaniu odpowiednich danych personalnych oraz procesie weryfikacji tych danych. Poprawne przeprowadzenie tych czynności zakończone zostanie aktywowaniem Konta Klienta oraz Konta Użytkownika, umożliwiającym korzystanie z aplikacji;
10. Strona internetowa - strona internetowa o adresie www.nasza-rada.pl;
11. System informatyczny - oznacza zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego;
12. Usługi - usługa elektroniczna polegająca na udostępnieniu aplikacji dla rady rodziców, która ułatwia zarządzenie wszystkimi aspektami działalności organizacji rodzicielskiej;
13. Usługodawca - Grupa Loca Sp. z o.o. z siedzibą w Działdowie, ul. S. Żeromskiego 6, 13-200 Działdowo, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Olsztynie VIII Wydział Gospodarczy, numer KRS 0000735680, NIP: 5711718088, REGON: 380791636;
14. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2024 r. poz. 1513 z późn. zm.);
15. Użytkownik - rada rodziców, której Klient udostępnił aplikację do korzystania i zarządzania funkcjonalnościami aplikacji w zakresie wszystkich aspektów działalności organizacji rodzicielskiej oraz rodzic albo opiekun prawny dziecka, który dokonał rejestracji w aplikacji, w wyniku czego utworzone zostało dla niego Konto umożliwiające korzystanie z aplikacji.
1. Zawarcie umowy o świadczenie usług pomiędzy Usługodawcą a Klientem następuje poprzez rejestrację w aplikacji i akceptację niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
2. Proces rejestracji rozpoczyna się podaniem przez Klienta loginu i hasła oraz weryfikacją adresu e-mail Klienta w wyniku czego zostaje utworzone Konto Klienta.
3. W procesie rejestracji Klient zobowiązany jest do wypełnienia elektronicznego formularza poprzez podanie zgodnych z aktualnym stanem wszystkich danych osobowych określonych jako obowiązkowe oraz akceptacji niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
4. W procesie rejestracji weryfikowane są dane podane przez Klienta, w szczególności login w postaci adresu e-email.
5. Weryfikacja loginu polega na wysłaniu przez aplikację wiadomości e-mail z linkiem aktywacyjnym do strony internetowej, który w celu poprawnej aktywacji Konta Klienta musi być wprowadzony do przeglądarki internetowej.
6. Usługodawca ma prawo żądać od Klienta dodatkowych informacji lub dokumentów, na podstawie których dokonuje weryfikacji danych Klienta wprowadzonych podczas rejestracji.
7. Przed zawarciem umowy Klient posiada możliwość zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu oraz Polityką prywatności, które są udostępnione na stronie internetowej.
8. Zawarcie umowy kończy proces rejestracji, po którym Klient otrzymuje wiadomość e-mail, że Konto Klienta zostało utworzone i aktywowane.
9. O wszelkich zmianach danych zawartych w procesie rejestracji, Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Usługodawcę poprzez aktualizację tych danych przy użyciu dostępnych funkcji na Koncie Klienta. Zmiana danych może wymagać udokumentowania zmian.
10. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z powodu niedopełnienia przez Klienta obowiązku, o którym mowa w ust. 4 i 5.
11. Klient jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo i właściwe używanie hasła, które powinien przechowywać w poufności. W razie zaistnienia okoliczność wskazujących na podejrzenie, że hasło znalazło się w posiadaniu osób nieuprawnionych, Klient jest zobowiązany niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę.
12. Klient ponosi odpowiedzialność związaną z udostępnieniem (także na skutek braku ich właściwego zabezpieczenia) hasła osobom nieuprawnionym.
1. Klient upoważnia i uprawnia przewodniczącego rady rodziców do utworzenia subkonta, istniejącego w ramach Konta Klienta i zarządzania subkontem oraz funkcjonalnościami aplikacji w zakresie wszystkich aspektów działalności organizacji rodzicielskiej. Proces rejestracji rozpoczyna się podaniem przez przewodniczącego rady rodziców loginu i hasła oraz weryfikacją adresu e-mail w wyniku czego zostaje utworzone Konto Rady Rodziców (subkonto).
2. Rodzic albo opiekun prawny dziecka w celu korzystania z funkcjonalności aplikacji, po uprzednim zgłoszeniu chęci uzyskania dostępu do aplikacji przewodniczącemu rady rodziców, otrzymuje zaproszenie z linkiem aktywacyjnym albo dokonuje samodzielnie rejestracji.
3. W celu korzystania z aplikacji rodzic albo opiekun prawny zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem i Polityką Prywatności oraz zaakceptować ich treść.
4. Treść Regulaminu oraz Polityka Prywatności udostępnione są na stronie internetowej.
5. Proces rejestracji rozpoczyna się podaniem przez rodzica albo opiekuna prawnego loginu i hasła oraz weryfikacją adresu e-mail w wyniku czego zostaje utworzone Konto Użytkownika.
6. W następstwie zakończenia procesu rejestracji rodzic albo opiekun prawny dziecka otrzymuje wiadomość e-mail, że Konto Użytkownika w aplikacji zostało utworzone i aktywowane.
7. Użytkownik jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo i właściwe używanie hasła, które powinien przechowywać w poufności. W razie zaistnienia okoliczność wskazujących na podejrzenie, że hasło znalazło się w posiadaniu osób nieuprawnionych, Użytkownik jest zobowiązany niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę.
8. Użytkownik ponosi odpowiedzialność związaną z udostępnieniem (także na skutek braku ich właściwego zabezpieczenia) hasła osobom nieuprawnionym.
1. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę, niniejszy Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Usługodawca świadczy usługi zgodnie z umową, Regulaminem oraz obowiązującymi przepisami prawa za pomocą aplikacji.
3. Klient i Użytkownik posiadają dostęp do usług poprzez aplikację po dokonaniu uprzedniej poprawnej rejestracji i aktywacji Konta.
4. Usługodawca, wykonując czynności, o których mowa w ust. 1, zobowiązuje się do ich wykonywania z należytą starannością.
5. Usługodawca ma prawo odmowy wykonania czynności, o których mowa w ust. 1, jeżeli zachodzi uzasadnione podejrzenie braku zgodności z prawem.
6. Usługa świadczona jest 7 dni w tygodniu, 24 godzin na dobę, z zastrzeżeniem wprowadzenia czasowego ograniczenia lub zawieszenia dostępu do usług związanych z serwisem technicznym aplikacji.
7. Usługodawca świadczy usługi elektroniczne nieodpłatnie.
8. Warunki świadczenia usług elektronicznych, w szczególności wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca są następujące:
1) dostęp do sieci Internet,
2) oprogramowanie do przeglądania stron internetowych, np. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Chrome,
3) rozdzielczość ekranu co najmniej 1024 x 768 pikseli,
4) posiadanie adresu poczty elektronicznej.
9. Usługodawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania strony na urządzeniu Klienta i Użytkownika korzystającego z aplikacji w przypadku niespełnienia minimalnych wymogów technicznych określonych przez Usługodawcę.
10. W aplikacji zamieszczono bramkę do płatności online w ramach świadczonych usług przez Tpay umożliwiającą dokonywanie przez Użytkowników wpłat członkowskich i wszelkich składek dla rady rodziców.
11. Środki pieniężne otrzymane od Użytkownika przekazywane są na właściwy rachunek bankowy rady rodziców.
12. Usługodawca wskazuje, że przy płatności online naliczana jest opłata za realizację transakcji w wysokości 2% wartości transakcji.
13. Zasady dokonywania płatności przez Klientów za pośrednictwem Tpay oraz postępowanie reklamacyjne dostępne są na stronie https://tpay.com/kontakt. Korzystanie z płatności za pośrednictwem systemu płatności online wymaga uprzedniej akceptacji przez Klienta regulaminu świadczenia tych usług. Warunki świadczenia tych usług dostępne są w linku prezentowanym w Portalu Klienta. W przypadku odrzucenia transakcji (np. w przypadku rozłączenia połączenia z siecią Internet, braku środków na rachunku bankowym) należy skontaktować się bezpośrednio z serwisem Tpay za pomocą maila: info@tpay.com lub pod numerem tel. +48 61 66 82 778 w dniach poniedziałek - piątek w godz. 08:00 – 20:00.
Usługodawca zapewnia bezpieczeństwo działania aplikacji i podejmuje działania podnoszące bezpieczeństwo komunikacji z serwisem, w szczególności:
1) stosuje oprogramowanie umożliwiające kontrolę przepływu informacji pomiędzy systemem Usługodawcy, a siecią publiczną;
2) zapewnia korzystanie przez Klienta i Użytkowników z aplikacji w sposób uniemożliwiający dostęp osób nieuprawnionych, stosując szyfrowane połączenie;
3) zapewnia obowiązek uwierzytelniania Klienta i Użytkownika poprzez podanie loginu i hasła.
1. Zakazane jest umieszczanie w aplikacji przez Klienta i Użytkowników treści o charakterze bezprawnym, jak również nadużywanie środków komunikacji elektronicznej w sposób powodujący utratę stabilności pracy lub przeciążenie systemu teleinformatycznego bezpośrednio lub pośrednio zaangażowanego przy świadczeniu usług przez Usługodawcę.
2. Każdy Klient i Użytkownik korzystający z usług zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
1. Dostęp do Konta jest możliwy po wprowadzeniu przypisanego loginu oraz hasła. Hasło należy zachować w tajemnicy i chronić przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za udostępnienie przez Klienta albo Użytkownika danych dostępowych do Konta osobom trzecim.
3. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną polegających na założeniu i prowadzeniu Konta zostaje zawarta na czas nieokreślony.
4. Usługodawca informuje Klienta oraz Użytkowników, że ze względu na publiczny charakter sieci Internet, za pośrednictwem której świadczy drogą elektroniczną usługi opisane w niniejszym Regulaminie, korzystanie z tych usług może wiązać się z ryzykiem związanym z ingerencją osób trzecich w transmisję danych przesyłanych za jej pośrednictwem pomiędzy Usługodawcą a Klientem oraz Użytkownikami. Usługodawca zwraca szczególną uwagę Klientowi oraz Użytkownikom na ryzyko związane z korzystaniem z Konta przez osoby nieuprawnione w przypadku, gdy Klient albo Użytkownik nie dołoży należytej staranności przy zachowaniu poufności niepowtarzalnej nazwy lub hasła dostępu lub udostępni te informacje osobom trzecim lub będzie pozostawał zalogowany do swego Konta. Usługodawca zaleca stosowanie oprogramowania antywirusowego oraz firewall.
5. Usługodawca zastrzega, że w okresie prowadzenia prac konserwacyjnych systemu teleinformatycznego, dostęp do aplikacji lub jej poszczególnych funkcjonalności może być utrudniony lub niemożliwy. Usługodawca zobowiązuje się dołożyć wszelkiej możliwej staranności, aby utrudnienia takie występowały możliwie najrzadziej lub możliwie najkrócej.
1. W przypadku świadczenia przez Usługodawcę usług niezgodnie z niniejszym Regulaminem lub przepisami powszechnie obowiązującego prawa, Klientowi lub Użytkownikowi przysługuje prawo złożenia reklamacji.
2. Reklamacje dotyczące świadczenia usług przez Usługodawcę, obejmujące czynności opisane w niniejszym Regulaminie, mogą być składane według wyboru Klienta lub Użytkownika:
1) w formie pisemnej na adres: Grupa Loca Sp. z o.o., ul. S. Żeromskiego 6, 13-200 Działdowo,
2) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@nasza-rada.pl.
3. Reklamacja winna zawierać w szczególności: dane identyfikacyjne Klienta lub Użytkownika składającego reklamację, opis zdarzenia uzasadniającego złożenie reklamacji (np. data wystąpienia zdarzenia, opis zgłaszanych zastrzeżeń stanowiących podstawę złożenia reklamacji), adres e-mail Klienta lub Użytkownika oraz żądanie Klienta lub Użytkownika co do sposobu rozpatrzenia reklamacji.
4. Reklamacje są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, jednak nie później w terminie 21 (dwudziestu jeden) dni od daty otrzymania reklamacji, a zgłaszający ją Klient lub Użytkownik zostanie poinformowany o zajętym przez Usługodawcę stanowisku, za pośrednictwem poczty elektronicznej przesłanej na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej wskazany podczas rejestracji.
5. W przypadku braku możliwości rozpatrzenia reklamacji w terminie, o którym mowa w ust. 4 powyżej, Usługodawca powiadomi Klienta lub Użytkownika o zaistniałym fakcie w sposób, o którym mowa w ust. 4 powyżej, informując Klienta lub Użytkownika w szczególności o przyczynach opóźnienia, okolicznościach, które wymagają ustalenia i przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji.
6. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe postanowienia Regulaminu stanowią wyłącznie informacje i nie mogą być traktowane jako zobowiązanie Usługodawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. W przypadku, gdy w następstwie złożonej reklamacji spór nie został rozwiązany, Usługodawca złoży oświadczenie o wyrażeniu zgody lub odmowie wzięcia udziału w takim postępowaniu.
7. W celu ochrony konsumentów Unia Europejska uruchomiła Platformę internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich – Platformę ODR (On-line Dispute Resolution) pozwalającą na pozasądowe (alternatywne) rozwiązywanie sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.
Link do platformy: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show
8. Szczegółowe informacji dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń udostępnione są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów czy Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
1. Klient może w każdym czasie bez podawania przyczyny zrezygnować z usług świadczonych przez Usługodawcę poprzez wysłanie stosownego oświadczenia na wskazany adres e-mail Usługodawcy: kontakt@nasza-rada.pl.
2. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia. Bieg terminu wypowiedzenia rozpoczyna się z dniem przesłania Klientowi oświadczenia o wypowiedzeniu.
3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie natychmiastowym z ważnych powodów, tj.:
1) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym wymogów wynikających z aktów prawa Unii Europejskiej, podlegających bezpośredniej implementacji do prawa polskiego, wpływających na wzajemne prawa i obowiązki stron lub zmiany interpretacji powyższych przepisów prawa w zakresie świadczonych usług;
2) zmiany sposobu świadczenia usług spowodowane wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
3) zmiany zakresu lub świadczenia usług, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Usługodawcę dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem;
4) zmiany warunków świadczenia usług;
5) zmiany sytuacji gospodarczej.
4. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną ze skutkiem natychmiastowym w przypadku braku aktywności Klienta w aplikacji przez nieprzerwany okres minimum 12 miesięcy.
5. Usługodawca może wypowiedzieć Klientowi umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie natychmiastowym w przypadku rażącego naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, tj.:
1) podania nieprawdziwych danych;
2) korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Usługodawcę w ramach aplikacji w sposób zakłócający działanie aplikacji, jak również w sposób uciążliwy dla pozostałych Użytkowników lub dla Usługodawcy;
3) korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Usługodawcę w sposób niezgodny z przepisami prawa, Regulaminem, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego;
4) dostarczania i przekazywania w ramach aplikacji treści zabronionych prawem.
6. Usługodawca oświadczenie w zakresie ust. 2, 3, 4 oraz 5 przesyła na adres e-mail Klienta podany podczas utworzenia Konta Klienta.
1. Usługodawca może w każdym czasie dokonać zmiany Regulaminu, w szczególności w następujących przypadkach:
1) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym wymogów wynikających z aktów prawa Unii Europejskiej, podlegających bezpośredniej implementacji do prawa polskiego, wpływających na wzajemne prawa i obowiązki stron lub zmiany interpretacji powyższych przepisów prawa w zakresie świadczonych usług;
2) zmiany sposobu świadczenia usług spowodowane wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w Regulaminie);
3) zmiany zakresu lub świadczenia usług, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Usługodawcę dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem;
4) zmiany warunków świadczenia usług.
2. W przypadku dokonania zmiany Regulaminu, Usługodawca informuje Klienta o zmianie Regulaminu co najmniej na 14 dni przed dniem wprowadzenia ich w życie drogą elektroniczną poprzez przekazanie informacji o planowanych zmianach w Regulaminie Klientowi na adres e-mail wskazany podczas rejestracji Konta Klienta, a także poprzez zamieszczenie tekstu jednolitego zmienionego Regulaminu, na stronie internetowej aplikacji, co strony uznają za wprowadzenie informacji o zmianie Regulaminu do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby Klient mógł zapoznać się z jej treścią.
3. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie z upływem 14 dni od dnia udostępnienia tekstu jednolitego na stronie internetowej aplikacji, jak również od dnia wysłania informacji Klientowi o zmianie Regulaminu. Klientowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia powiadomienia Klienta o zmianie Regulaminu. W przypadku braku akceptacji zmiany Regulaminu przez Klienta Konto Klienta zostanie usunięte. Brak powiadomienia przez Klienta o braku akceptacji na zmianę Regulaminu przed dniem jego wejścia w życie, z zastrzeżeniem terminu, o którym mowa w § 10 ust. 3 zd. pierwsze, uważa się za przyjęcie nowego Regulaminu.
4. Poinformowanie przez Klienta o braku zgody na zmianę Regulaminu skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie usług elektronicznych.
1. W sprawach nieuregulowanych w treści Regulaminu zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
2. Wszelkie spory będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy miejscowo zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.
3. Regulamin podlega prawu polskiemu.
4. Niniejszy Regulamin oraz Polityka Prywatności udostępnione są nieodpłatnie Klientom i Użytkownikom za pośrednictwem strony internetowej w formie, która umożliwia ich pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie.
5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.11.2025 r.